Utvärdering 2015 april - juni

I april var jag iväg i Spanien och ovanligt nog så red mamma honom en vecka då. Vi gjorde även våran sista hoppträning innan hältan som höll igång hela sommaren. När jag ser alla härliga bilder vi har på Spirit så är jag så sugen på att köpa mig en ny kamera. Men det får bli någon annan gång.. För nu står det andra saker i centrum.
 
I maj satte vi igång med den tränslösa ridningen på riktigt och tränade på allt som man egentligen gjorde med träns. Det är ett ridsätt han trivs med och han var riktigt harmonisk och fin på alla ridpass. Här var vi i toppform i dressyren. Han gick klockrent, varje pass. Vi hopptränade ingenting den här månaden men vi var ute mycket i skogen och hoppade.
 
Juni måndad var en ren otursmånad. En dag kom Spirit springandes block halt till mig från sommarhagen. När han väl kom in i sin box så visade han tecken på fång. Vi fick dra dit veterinären dagen därefter och hon uteslöt fång och trodde att allt satt i hoven..