hoppträning i -11 grader

Hej på er! Fykatten vad kallt det är just nu. Efter sex timmar i stallet så var det väldigt skönt att lägga sig i badet och sätta på favorit serien. Men nu efteråt så hade jag lätt kunnat åka till stallet och köra på i ytterligare sex timmar. ;) Jag får seriöst aldrig nog, hästarna är på riktigt det bästa jag vet. 
 
Igår fick både Power och Spirit en lång tur i skogen på en och en halv timme. Jag red på Power och Emelie lånade Spirit. Jag och Power galopperade ute i skogen för första gången och det gick hur bra som helst. Idag körde vi på lite mer seriöst i manegen. Jag testade ett nytt bett på Power och utan kapson. Jag hade på ett fullcheek tredelat. Det ger lite tydligare signal när man svänger eftersom det blir ett litet tryck och det håller bettet på plats i munnen. Det var precis detta som behövdes. Jag har tyckt att det har varit lite jobbigt att rida med kapsonen på, det är så mycket att hålla kolla på. Hon har inte riktigt lyssnat på bettet när man har svängt, hon har egentligen struntat i att svänga och låtit bettet glida igenom munnen, typ. Därför har jag bara använt kapsonen och låtit bett tygeln hänga. Men så fick jag tips på detta och nu när jag ridit med det förstår jag inte varför jag inte har testat det innan. Det fungerade jätte bra och gjorde att Power faktiskt förstod bettets innebörd när man svänger. Vi skrittade bara idag, jag vill att hon ska tycka att ridning är riktigt kul och därför får vi variera med lättare pass hyffsat ofta till en början. 
 
Onsdag = hoppträning för mig och Spirit. Det var riktigt kallt redan här, jag var så kall att jag knappt kände mina fötter vid det här laget men vi körde på ändå. Hoppträning i -11 grader, det är grejer det. En pigg häst, en trött och kall ryttare är ingen bra kombination. Men vi fick till en del fina språng tills jag typ dog och då fick Emelie hoppa klart honom. Jag sitter i alla fall här i soffan med ett leénde på läpparna, för jag har lätt världens bästa pållar. ♡
 
Skägget frös lite..
7
Marielle Torgersson

Fy... Här i Östersund har vi -26 😩 Jag hatar kyla!

Tilda

Jättefin blogg! :)

Tuva Björnwall

Ganska härligt att man aldrig får nog av dessa djur.. :)

Zara

Härligt med en ridtur! :)

Michelle Petersson

Låter som en härliga ridturer och en bra hoppträning :D

ISABELLA

Såå kallt att vara i stallet i -11!

Janina Englund

Ja det är inte varmt nu ;) Snygg design! :)