Första hoppningen uppsuttet med Power

Igår kväll plockade jag och Emelie fram lite bommar och ett hinder till Power & hennes medryttarhäst Aragon. Han är en stor häst med stoooora steg och hon är en ponny, men vi kunde ändå ha samma längd på bommarna. Hon kan allt länga och höja på benen den här lilla ponnyn. Igår var första gången som vi skulle testa på att hoppa uppsuttet. Innan har vi bara löshoppat och travat över bommar. 
 
Hon fixade allt över mina förväntningar. Vi hade bara framme ett litet minikryss som hon tog riktigt fina och stora språng över. Vägen till hindret var lite svårare men över, det kommer vi. Hon är fortfarande väldigt unghäst vinglig, speciellt när vi kommer upp i hastighet, men trots det så gick det verkligen jätte bra. Hon hoppar som om hon aldrig gjort något annat. Otroligt fint och vilken kapacitet hon har till att bli något riktigt bra. Alla andra i ridhuset var helt imponerade över hur fint hon hoppade, lika mycket som jag. Eller jag vet ju att hon kan, men nu fick jag upplevt det med. 
 
Det är skillnad mot att hoppa Spirit. Med Power behöver jag inte alls tänka på hur vi ska komma på hindret för hon löser allt med ett jäkligt bra flyt. Det är skillnaden mot Spirit, han behöver man alltid hjälpa med avstånd och avhopp. Lärorikt när alla är så olika!
 
Världens bästa lilltjej. Det här kan bli så bra. Ni som vill se film så finns det på våran instagram --> norasteam