Dressyrträning på schemat

Idag ska jag iväg på en liten roadtrip med mina kompisar. Därav får stallet vänta tills ikväll. Idag står det dressyrträning på schemat. Spirit ska jag försöka att jobba igenom helt, ett lösgörande pass och träna lite på galoppombytena. Lite mer styrka i arbetet framöver och vi kan börja räkna sprången.. Det var i alla fall ett bra tag sedan vi red ett "riktigt" dressyrpass så vi får se hur det går. 
 
Power ska jag lägga den mesta fokusen på skritten och kanske lite trav beroende på hur det går. Hon börjar mer och mer söka sig neråt för varje ridpass som går. Därför vill jag rida länge i skritten och få henne så avslappnad som det går och se om vi kanske kan få till någon form. För just nu går hon och spänner sig en stor del av passet för att hon vill ha koll på allt som händer runtomkring. Vilket gör det svårt att börja jobba i rätt form. Hon har dock sina dagar då hon är avslappnad redan från början, vi kan ju hoppas på det idag.. 
 
Nu ska jag snart åka så jag måste börja fixa mig. Vi hörs mer senare, hoppas ni alla får en underbar fredag!
 
1
Michelle Petersson

Lycka till på dressyrträningarna ikväll! :D