Livet rullar på..

Hej på er! Livet rullar på hyffsat bra här. Spirits sår är fortfarande något varmt runtom men inte svullet. I tisdags så gick jag med honom i en halvtimme och igår skrittade vi ut i en halvtimme. Även om vi tog det lugnt innan så tar vi det lite extra lugnt veckan ut och sedan börjar "allvaret" igen. Nästa vecka, om såret tillåter, så ska vi sätta igång med en ordentlig trav. Nu har vi endast travat något varv i/på paddocken/ängen/manegen per pass. Jag vill ha en så stadig grund som möjligt och jag vet hur mycket långa skritturer gör. Förra sommaren så vilade han och sedan när jag hade satt igång honom till vintern så var han finare än vad han varit, någonsin. Vi fick väldigt mycket beröm och en stor del till det hela var alla långa skritt turer. Jag är så taggad på att komma igång, med världens bästa häst. ♡
 
Jag ska snart iväg med mormor, vi ska iväg och plocka äpplen. Ikväll blir det stallet, inget mer än så är planerat för idag. Imorgon så ska jag till läkaren och kolla upp min fot igen som jag stukade för två månader sedan. Den är fortfarande inte bra och när jag rider längre pass med sadel och stigläder så klarar den inte det. Inte heller när jag rör mig på vissa underlag så som i paddocken och manegen. Jag hoppas dom kan hjälpa mig imorgon, för så här vill jag inte ha det. På lördag blir det en tur till stallet på morgonen och sen går hela eftermiddagen till att fixa inför halloween kvällen. Sminkning, förfest och självaste festen. Jag är så taggad. Och på söndag kommer det en spansk tränare till stallet, så jag ska kolla när några rider lektioner för honom. Det kan bli väldigt lärorikt. 
 
Så här ser livet ut nu. Jag har dock en till super spännande sak på gång. En sak jag endast planerat i huvudet än så länge, och bollat lite ideér med mamma. Om allt går som jag har tänkt mig får ni reda på vad redan nästa vecka.. 
 
Här bjuds det på mer sommarbilder tills jag lyckats fota några fina höstbilder.
1
Emma Engström

Lycka till hos läkaren idag! :D