Uppdatering om läget..

Hej på er! Mina dagar går så fort, det känns som om jag knappt hinner med någonting. Fast ändå så gör jag så mycket. Först är det skolan från åtta till halv fyra. Sedan blir det stallet ca fyra till nio, varje dag. När jag väl kommer hem så hoppar jag in i duschen och sedan går jag och lägger mig direkt. Det finns egentligen inte så mycket tid till allt annat, till exempel bloggen.. Men jag vill ha allt nerskrivet någon stans om min och Powers kommande tid. Det är alltid kul att ha något att gå tillbaka till och läsa om vad vi gjort. Även allt med Spirit, såklart. Så jag ska verkligen försöka hålla igång bloggandet någorlunda, för jag tycker det är kul att blogga. Jag har en hel de inlägg som ska fixas klart i helgen när jag har lite mer tid som kommer publiceras dem kommande veckorna. Så bloggen har absolut inte börjat dö ut, även om det kanske verkar så.. 
 
Hovslagaren var här igår och skodde om Spirits sko höger fram. När han drog ut den sömen som han har känts irriterad vid så reagerade han rätt så rejält. Så han skoddes om där fram och sömarna fick sitta väldigt långt ner. Igår fick han en promenad och idag testade jag att longera honom igen. Han gick bättre men det var ändå något som störde honom, tyckte jag. Men när vi sprang på rakt spår så syntes ingenting. Jag ska testa och rida lite lätt imorgon och reagerar han fortfarande starkt då så får hovslagaren komma tillbaka. Sömen kan ha klämt så fel att det blivit en hovböld.. Åh det känns verkligen så tråkigt. Hade jag fått välja och önskat så vill jag att han alltid ska vara frisk och kry, såklart. Min älskade Spirit. 
 
Power fick en promenad ute igår. Hon är så trött efter allt som hänt det senaste. Det har blivit en stor förändring i hennes liv. Hon ser verkligen ut att ha det bra, men det har ändå tagit lite på henne. Löshoppningen och första uppsittningen och allt annat som hänt det senaste. Så en promenad ute kändes bra och idag fick hon vila helt. Imorgon ska jag rida igen och även på torsdag. På fredag får hon vila och på lördag blir det lektion med henne för Linda. Sen får vi se om hon får lite mer vila med promenader någon vecka för att hinna "smälta" allt som hänt. 
 
Nu ska jag sova för jag är såååå trött. Vi hörs mer imorgon, puss på er! Och ursäkta det slarviga inlägget men jag är jätte trött.