Nytt i garderoben + provat träns på lilltjejen

Nu kan jag, efter en lång dag, pusta ut i soffan. Jag var uppe redan vid fem imorse eftersom jag har praktik. Dock är detta sista praktik veckan och det känns så skönt. Att vakna sju resten av veckorna till lovet kommer kännas som sovmorgon. Men två dagar återstår, som jag måste kämpa mig igenom. Vi arbetar ute för det mesta och vädret är inte att hurra över. Idag ösregnade det, hela jag var genom blöt när jag kom hem. 
 
Efter praktiken så åkte jag och mamma runt och kollade i olika hästaffärer. Det kändes rätt så akut att köpa ett regntäcke till Power, nu när vädret är som det är. Regn, hela tiden. Tillslut hittade jag ett i rätt storlek och till ett väldigt bra pris. Det fyndade vi med oss hem och Power blev super snygg i det. Bild kommer längst ner av inlägget. 
 
Idag testade jag ut träns och bett. Så nu när sadel, träns & bett är löst så är vi nästan färdiga för att sitta upp. Hon ska bara bli kollad av en hovslagare innan. Så jag hoppas på att till helgen kunna rida på henne, för första gången för mig. Jag har inte bråttom med att hoppa upp men jag är extremt taggad på att göra det. Imorgon har jag haft henne i två veckor och vi kommer bara närmare och närmare varandra för varje dag som går. Jag får bara se mer och mer fina sidor av denna fina häst. Jag gick ut med henne i manegen och hade då på tränset. Vi gick i en halvtimme. I början kändes det lite ovant för henne med bettet i munnen men det släppte snabbt och sedan gick hon på lika lugn och avslappnat som vanligt. Spirit fick en välförtjänt vilodag idag. 
 
Förhoppningsvis kommer vår grymma tränare Linda till stallet snart och håller lektioner. Då tänker jag, om det finns tid, rida för henne med båda hästarna. Jag är såå taggad!!
 
2
Jen

Vilken fin häst du har! =)

Felicia

Så fin häst! :D