Måndag

Uppsittningen igår gick jätte bra. Jag hade på det tredelade bettet och en kapson. Kapsonen var den jag använde mest, som hjälp. Hon brydde sig inte alls om att jag hoppade upp. Först hängde jag mig över henne och sedan hoppade jag upp. Hon är som sagt riden innan, men det var väldigt längesedan. Hon kan grunderna men inte mycket mer. Jag skrittade runt i en halvtimme. Vi red mellan bokstäverna och på lite olika volter. Det gick mycket bättre än förväntan och det var såå kul. Duktiga lilltjej! Jag ser verkligen fram emot att rida lektion med henne för Linda på lördag. 
 
Hovslagaren kommer idag för att kolla på Spirits hovar. Han har varit halt sedan skoningen i onsdags.. Så vi ska kolla om den har påverkat det orena fram. Jag hoppas verkligen det löser sig snart.. Vi som ändå var en bra bit på vägen gällande igångsättningen. Men vi ska hålla igång i skritt under tiden, för hand, för det är när han kommer upp i trav som han går lite orent. Jag skriver mer om det ikväll efter hovslagaren varit här. 
 
Nu har jag lektion så vi får höras mer senare, ha en bra måndag allesammans! 
 
Älskade hästar.