Löshoppning och en halt Spirit...

Helgen har inte alls varit som planerad. Men jag har haft en kul helg ändå och hunnit med roliga saker. Har fortfarande en rolig söndag att se fram emot. Även förlåt för min dåliga uppdatering… Men jag ska nu berätta vad som har varit i vägen.

Fredagen i stallet blev väldigt stressig, jag hann inte med någonting. Så det blev tyärr ingen uppsittning på Power. Jag fixade bara all stallgöra och sedan åkte jag hem. Efter stallet så blev det lite förfest hos mig och sedan drog vi på en större fest.

På lördagen var jag väldigt seg. Vid tre tiden hämtade jag och mamma upp Lottie och Camilla och drog vidare till stallet. Det var tänkt att jag skulle rida på Power idag istället men jag avstod det. Jag var så trött och det kändes inte rättvist för henne om jag skulle hoppa upp i det ”tillståndet”… Så vi löshoppade hästarna istället. Alla förutom Spirit… Longerade honom innan och han går fortfarande lite orent framtill. Jag har nu avbokat Linda lektionen med Spirit och så ska vi ta lugnare promenader den här veckan som kommer. Han kan ha gjort vad som helst, kanske busat i hage… Dock har allt blivit en ond cirkel med alla hältor och jag vill ha ett slut på det här. Åh, min bästa vän, min fina Spirit. Bli bra.

Jag har hört att när dom tidigare löshoppade Power, som var hennes första gång, så hoppade hon som f*n. Hon var sjukt grym och det fick jag se igår att det verkligen stämde. Hon flög över alla låga hinder vi satte upp, hur lätt som helst. Vi får inte glömma hennes snygga benteknik. Jag är sjukt impad över denna fantastiska häst, hon visar nya fräcka sidor varje dag. Finaste Power!

Idag däremot så ska jag hoppa upp. Igår var det en lugn kvällen, inget festande för min del. Idag känner jag mig utvilad och redo för att sitta upp. Ska försöka få med mig kameran så att någon kan ta bilder. 

1
Ellinor Hedberg

Vad tråkigt att han är oren.. Hoppas det går över snart så ni kan komma igång! Och otroligt söt liten dam det är du har, hon ser ut att tycka hoppning är superkul!