En bättre Fredag

Hej på er! Idag mår jag mycket bättre. Det är fredag och jag har fått sova ut. Jag börjar kvart över 12 varje fredag tills jullovet. Nu är jag utvilad för en härlig eftermiddag/kväll i stallet och senare en utgång. Efter stallet så tänkte vi ha lite förfest hos mig och sedan dra ut och hitta på något skoj.

Idag ska jag longera Spirit och se hur han rör sig efter det tråkiga som jag fick uppleva i onsdags. Rör han sig bra och inte så tungt med framdelen som han gjorde i onsdags så kommer jag rida på lördag. Jag hoppas verkligen inte att det var något speciellt som gjorde att han var tung och gick lite orent fram. Jag hoppas att det var för skoningen att han var lite öm efteråt. Det återstår att se…

Jag ska förhoppningsvis hoppa upp på Power idag för första gången. Jag måste bara få tag på Lottie om hon kan hjälpa mig och om jag kan låna hennes sadel. Annars får det vänta tills någon annan dag i helgen. Jag har inte bråttom som sagt, men jag är så nyfiken på hur det kommer gå. Hon har vart lite riden innan. Skritt och trav och även galopp fast i lina. Men det var ett tag sedan så vi får se hur det går!

Jag vet inte om jag har nämnt det innan, det värsta är att ni får höra det igen… Den 28:e november ska jag rida lektion för Linda med båda hästarna. Jag är så taggad. Hon är sjukt bra och jag behöver verkligen hennes kunskap i Powers inridning. Sedan har jag och Spirit fastnat lite smått och behöver hennes hjälp med vissa saker där. Hon har hjälpt mig så mycket med Spirit och jag vet att hon kan hjälpa mig lika mycket med Power.

Nu ska jag åka till stallet, ha sen super bra fredag allesammans! 

4
Denise

Visst är det väl skönt med sovmorgon men jag föredrar helt klart att börja tidigt och sluta tidigt istället! :D

Hannah Rylander

Men jisses vilken vacker bild!

Jen

Spännande, hoppas uppsittningen gick bra!

Felicia

Otroligt fin bild!