Drömhästen

Ridpasset med Spirit igår var ett drömpass. Han är så bra, min fina häst. Jag red ett pass i manegen barbacka. Jag hade vårt nya träns som vi knappt använt på ett tag och Nova bettet på. Även om Spirit blivit bättre så har tränset och bettet en sån bra inverkan på han. Han tar bettet jätte fint. Innan har han tuggat sig igenom ridpasset för att han tycker det är äckligt med metall i munnen. Men nu slappnar han av även i munnen och fokuserar på rätt saker. 

Jag travade lite mer än vanligt, det är dags att sätta igång på riktigt nu. Jag har inte ridit ett dressyrpass på länge men det märktes inte, han skötte sig bättre än vad jag trodde. Han var så härlig i traven, han hade energi och skötte arbetet själv, jag var bara där som stöd. Det går inte ens beskriva den härliga känslan vi hade igår. Den var underbar. Världens bästa häst.