Från och med lucia - lucka 13

Jag tänkte ha en egen liten julkalender här på bloggen. Jag fick idén idag när jag kikade runt på andras bloggar därav börjar jag idag. 
 
Lucka 13 - De 13 viktigaste sakerna i stallet. 
 
- Spirit.
 
- Power. 
 
- Vattenslangen. Haha jag går och dricker där hela tiden.
 
- Grep.
 
 
- Mitt klädskåp i stallet, utan det hade våran lägenhet luktat häst. Helt fullproppat. 
 
- Hovkrats.
 
- Ryktborste.
 
- Man och svansborste. 
 
- Flecetäcken. Perfekt att sitta på i boxen när man myser med hästarna på vintern..
 
- Ridbana (manegen/paddocken). Ett enklare sätt att variera hästen på, tycker ju jag i alla fall. Inte så kul att alltid dra sig ut i skogen på kvällen när det är så mörkt som det är nu.
 
 
- Pälsglans. Dock är den slut just nu.. Men det är nästinill omöjligt att borsta Spirits svans och Powers man utan. 
 
- Toaletten (värmen i rummet!!). Haha, även jag behöver göra mina behov. 
 
- Alla underbara människor i stallet!