En dålig dag

Denna dagen hade inget flyt alls. Till en början var allt bra. Jag startade dagen med en härlig uteritt i solen på Power. Detta var hennes andra uteritt och den här gången gick mamma med på marken. Vi red lite i skogen och där passerade vi en liten bäck(knappt något vatten) som hon tar ett jätte skutt över och har nu bevisat, ännu en gång, vilken kapacitet hon har. Grymma lilltjejen. 
 
Och nu för att göra en lång historia kort.. Lastningen tog två och en halv timme och sen gav jag upp. Han vägrade, mer än vanligt. Uppvisningen blev alltså inställd. Jag släppte honom i manegen istället så att han fick springa av sig. Han var hur pigg som helst och behövde göra sig av med energi på något annat sätt än ridning. Jag är helt slut efter allt kämpande, nu blir det sängen och serier resten av dagen. 
 
Nästa vecka har vi lite smått och gott att se fram emot. På onsdag är det hoppträning med Spirit. På torsdag kommer förhoppningsvis Paulina, om jag minns rätt, och då blir den träning med framförallt Power. Kanske även Spirit, beroende på min ekonomi och ork. På söndag är det gymkhanaträning med Spirit, det är första gången någonsin som jag testar på gymkhana. Det ska bli väldigt spännande! Tur att jag har en rolig vecka att se fram emot efter denna hemska söndag.