Året med otur.

Hoppträningen igår började bra, Spirit var pigg och hoppade riktigt bra. Vi körde lite snäva omhoppningssvängar, han protesterade väldigt mycket i varje höger sväng. Jag la av till slut och skrittade av honom för hand. För det är inte likt honom att protestera, han älskar ju hoppning. Jag märkte efteråt att han var väldigt, jätte, varm i höger hoven. Samma hov som han hade problem med för några veckor sedan som vi fick sko om. Vi har smsat hovslagaren så jag hoppas han kommer hit och kollar på honom snart. Antagligen är det någon följd av senaste skoningen, typ en hovböld. Det går inte ens beskriva mina känslor just nu, det är bara så jävla tråkigt. Vi som precis har kommit igång, även med hoppningen som vi båda har saknat. Spirit, om någon, är inte värd mer smärta än vad som redan har varit det här året. Ett riktigt oturs år. 
 
Som tur var blev det ett riktigt toppenpass med Power. Hon gjorde allt så klockrent. Vi testade även galoppera för första gången. Hennes lättaste varv, som är vänstervarvet, gick jätte bra. Höger fungerade med även om hon inte riktigt har orken att galoppera på ännu. Mer kondition och mer muskler är vad som behövs just nu, annars är vi redo att köra igång ännu mer. För hon är så grym, bäst med andra ord. 
 
Idag ska jag träna med Power för Paulina och Spirit ska få extra mycket mys. Mina älskade hästar. 
 
1
Hannah Rylander

Usch vad träligt :( Hoppas det inte är något allvarligt :)