Linda träning 16/1

Hej på er! Jag ska ta detta kort, då jag själv inte har lika mycket i huvudet om hur det var som då när jag väl red. Men lektionerna med Linda har gjort skillnad, speciellt för Power. Linda är verkligen min guru. Hon får verkligen allt att falla på plats och har alltid svar och givande lösningar på alla mina funderingar. 
 
Först ut var Spirit. Han gick så sjukt bra. Han har naturligt seg skritt och jag trodde det var nästintill omöjligt att få fart på den och arbeta ordentligt. Men det fick vi allt, tack vare Linda. Jag har aldrig, någonsin, känt så mycket arbete bara i skritten. Resten av passet flöt på riktigt bra och jag är verkligen så nöjd. 
 
Nästa ut var Power. Hon har alltid varit så spänd igenom passen. Det har inte gått att arbete med henne alls i någon form för hon har haft fokus på allt annat runt om och bara gått och spänt sig. Det har tagit ett helt pass innan att få henne avslappnad även om jag ibland startade med att longera bort all energi. Men efter passet med Linda har allt släppt.. Hon går så fint nu. Vi fick henne att arbeta bra i form, både i skritt och trav. Första gången jag känt den känslan på henne. Efter den lektionen har allt bara gått framåt. Hon är fokuserad och avslappande redan från start. Det kan vara fem andra hästar i ridhuset samtidigt nu som stökar runt och hon fortsätter ändå att fokusera på det jag säger och gör. Det är framsteg, stora framsteg. På bara ett litet pass, ändrades allt. Som sagt, Linda min guru. Jag hade alltid behövt dig i ridhuset. 
 
Här har jag några printar ur en film från ett pass i helgen. Jag kan inte ens beskriva min känsla, jag är bara så glad. Det kan bli en grym dressyrhäst av den här ponnyn, bara jag gör rätt.