Bästa hästarna

Hejsan! Det är lite små jobbigt när det är helg och det enda internetet man kommer åt är det på mobilen. Lite smått jobbigt att skriva längre inlägg från den. Men det är snart den 1a december och då blir uppdateringen som vanligt igen.

För mig och Power går det jätte bra. Vi tränar en del från marken och rider lite då och då. I ridningen så har hon utvecklats sig snabbt. På bara någon dag kan hon skritta på långa tyglar på fyrkantsspåret utan att unghäst vingla iväg till Kina, haha.. Hon lyssnar även sjukt bra för vikterna, vilket är ett stort plus tills vi börjat med ridning i halsring. Det blev ingen träning för Linda, det var för få anmälda till träningen.. Så tråkigt, jag som verkligen hade sett fram emot det. 

Markträningen går också väldigt bra. Hon är social och rolig att hålla på med från marken. När vi tränar från marken så har hon stenkoll på mig och följet mig vart jag än går, springer runt och busar och sedan kommer tillbaka. Vi har börjar öva på inkallning med kommando och det lyssnar hon väldigt bra på. Jag ska filma någon dag när vi marktränar, man blir inte annat än glad när man kollar på lilltjejen med den härliga och glada attityden. 

Efter omskoningen med Spirit så har det blivit bättre. Hans sår läker fint och går han just nu rent när han springer lös. Idag ska jag testa rida och se hur rent han går med ryttare på.. Hoppas verkligen på det bästa. 

1
MATILDA

Så fin häst :)