Utvärdering 2015 oktober - december

I oktober fick vi äntligen svar på vad som var fel på Spirit och det var faktiskt en hovslagare som löste allt. Han hade spänningar i benet. "Knutar" som gjorde att han blivit halt och när han väl rört sig så har det blivit värre. Han hade även spänningar i ryggen, så efter några veckor av att vi "knäkte ryggen med hovkratsar" så blev han som vanligt. Så enkelt men ändå så svårt att upptäcka, tydligen. Vi köpte även ett nytt träns den här månaden och det blev även en första trav under igångsättningen. 
 
I början av november blev Power "min". Det är inte jag som står ägare på henne men det är jag som gör allt med henne. Det var en underbar månad och många extra timmar gick till stallet för att lära känna Power och till Spirits igångsättning. Alex var här och fotade många fina bilder på oss och det var helt enkelt en härlig månad, mycket sol och härliga uteritter.
 
December månad satte hoppningen igång på riktigt med Spirit och Powers inridning gick mer framåt än förväntat. Spirit och jag satte nästan höjdrekord. Power och jag tog vår första galopp tillsammans. Perfekt månadsslut på en bra månad. Power slog även höjdrekord på löshoppningen. 
3
Jen

Vad kul att läsa, kul med så mycket bilder till också :)

Ida - foto & häst

Så bra inlägg och roligt att läsa! :D

Michelle Petersson

Låter som en rätt bra tid överlag ;) Älskar när utvärderingar av året är korta och lyfter det viktigaste, samt med mycket bilder :D