Ett nytt trick

Det här tricket är nytt för mig och jag vet inte exakt hur man tränar in det, jag gör det på mitt eget vis. Det är tricket ligg. Spirit har jag ännu inte försökt att lära ligg då jag inte orkat mig på det ännu. Jag har aldrig under alla fem åren sätt han ligga ner mer än när han rullar sig. Så därför har jag inte orkat ännu. Men Power däremot hon ligger ner typ hela tiden. I sommarhagen, i boxen osv. 
 
Igår gick jag ut i manegen med henne efter att alla andra i stallet hade åkt. Hon är så otroligt rolig att hålla på med från marken, hon är lika följsam som en vältränad hund. Hon älskar att busa, det gör vi så mycket jag orkar.. Tillslut så rullade hon sig, som hon alltid gör. Jag satte mig bredvid henne och hon stannade upp och började gosa. Vi satt där en stund tills jag reste mig upp och då gjorde även hon det. Sen gick jag iväg ca 10 meter och hon gick efter. Jag satte mig på huk och kollade ner på marken och hon stod och hängde med mulen i mitt knä. Efter ca fem minuter så la hon sig ner bredvid mig. Det där var magiskt. Jag vet inte hur jag ska befästa kommandot men jag vet att det är nära tills hon kan det. Underbara ponny.
 
2
Erika

Å, vad häftigt! Vilken gosig häst :P

Kat

Men vilken sötnos! Aldrig tränat häst, men det låter himla skoj :)