Tjuvstartar fredagen ♡

Jag kom precis hem från stallet, jag sitter just nu i soffan och tjuvstartar fredagen. Kollar lite smått på tv, blandat med bloggar på datorn och käkar godis. Det lär bli en hyffsat lugn helg för min bror har smittat mig med en helvetes hosta. Det är så jobbigt och halsen typ kliar hela tiden. Jag har inte tid för en förkylning just nu. Jag vill helst kunna lägga så många timmar i stallet som möjligt, på att lära känna Power och Spirits ingångsättning.. 
 
Jag har blivit så "tagen" av praktiken så att min ork är på noll. Så idag fick hästarna en lugn dag igen. Jag och mamma tog en promenad med dom uppe i skogen och på grusvägar. Vi var iväg i ca 35 minuter. Det var jätte mysigt och det går bara bättre och bättre att ha dom tillsammans. Spirit är fortfarande lite små sur och irriterad på henne men det lugnar sig för varje dag som går. Jag bara längtar tills vi alla tre kan umgås på riktigt tillsammans, själva, utan att någon annan är med. Vi ska göra såå mycket tillsammans, promenader, bus i paddocken och så mycket mer. 
 
Jag har förresten, kanske, löst sadelproblemet med Power. Jag ska testa en sadel i helgen men är väldigt osäker på om den skulle sitta bra. Annars finns det nog en i stallet som hon haft innan som jag antagligen kan låna tills vi löst en själv. Jag är så glad!
 
Publicerade lite nya bilder i headern. Några som inte har publicerats i bloggen ännu, se det som en liten förhandsvisning. Jag håller på att leta för fullt efter en snygg stilmall som man kan arbeta med. Jag är inte så jätte bra på kodning så vill hitta en bra grund som jag kan jobba vidare på. Men så länge får designen se ut så här. Men jag jobbar på en hel ändring i bloggen.