Fredagens ridpass

Det märktes verkligen att Spirit har tagit det lugnt hela veckan. I måndags vilade han och resten av dagarna har vi gått eller jobbat från marken. Han har varit så underbar att rida det senaste så det kändes ändå okej och hoppa upp och köra ett lättare dressyrpass. Men det var lättare sagt en gjort, han var så pigg. Vi skrittade på som vanligt och sedan när det kom till arbete så ballade han ur, typ. Det var ett hörne i manegen som, enligt han, var så läskigt. Först stack han med mig, sedan kunde han verkligen i släppa det hörnet. Jag fick hoppa av och gå med honom förbi det några gånger innan det var okej, det var som att det stod ett spöke och lurade i hörnet. Men när det väl hade släppt så hoppade jag upp igen. 
 
Han har det senaste varit så fin och avslappnad från början till slut. Men idag var han helt annorlunda. Han la all energi på fel saker. Han har det senaste varit väldigt avslappnad i munnen och sluttat tugga på bettet men idag så började han igen. Han kunde inte slappna av, det enda som var avslappnat var dem senaste tio minuterna av traven. Som tur var så kunde han lägga energin på rätt sätt så vi fick till en trav med väldigt härliga steg i slutet. Galoppen var det enda problemfria idag. Där galopperade han på jätte fint. 
 
Summan av kardemumman är att han är tillbaka på banan. Nu har han vilat upp sig, det visade sig verkligen idag. Trots att han var lite små jobbig, så jag nästan ville gråta av trötthet, så hade vi kul. Min fina S. Mamma fotade oss lite. Det ser så tråkigt ut med blixten i ögonen, men så bra är jag inte så jag vet hur man kan redigera bort det.. Och självklart red jag barbacka, det tycker jag om men det har ni nog märkt. ;)