Dagens stallsysslor + ridbilder

Idag har det varit en långdag i stallet som vanligt. Jag har hunnit rida Spirit, leka med Power, prova sadel på Power, putsat utrustning och gjort resten av dem vardagliga stallsysslorna. Har hunnit med en hel del grejer som jag dragit på ett tag, det känns skönt när man har gjort något vettigt. 
 
Jag och Spirit testade en i stallets barbackasadel och jag älskar den. Jag måste införskaffa mig en egen snarast, den var så skön och mysig att rida i. Det var som en blandning att rida barbacka och med sadel. Jag älskar ju att rida barbacka och den här hjälpte till med balansen lite. Inte för att jag har svårt med det annars men det kan alltid vara skönt med lite stöd. Först red vi ett smått dressyrliknande pass. Han skötte sig jätte bra. Jag fick inte riktigt igenom honom helt men det var inget vi syftade på idag. Jag var trött och ville bara ha kul. Efter halva passet tog jag av tränset och red runt i halsring istället. Vi hade jätte kul och Spirit lyssnade så bra på vikterna. Blev nästan förvånad över hur bra han lyssnade. Min älskade häst.
 
Louise kom ut med en sadel till oss idag som vi skulle testa på Power. Den satt bättre än Spirits sadel. Den var okej, men inte den bästa om man säger så. Men den fungerar att rida i ett tag, hoppas jag i alla fall. Jag ska puttsa upp den i någon vecka för den är ganska stel och efter det ska jag provrida i den några gånger innan vi tar något beslut. Förhoppnigsvis blir det en okej första sadel. Senare när hon musklat på sig och "ser ut som man ska" så tänker jag inverstera en dyrare sadel.
 
Jag släppte power i paddocken. Jag har aldrig "tränat" med henne lös innan. Hon fick springa lite och sedan gick vi runt tillsammans. Hon följde efter mig som en glad liten hund. Det är stor skillnad mot hur Spirit fungerar lös. För att locka Spirits intresse måste man vara intressant hela tiden, men med Power räcker det att bara vara liksom. Om hon stannade till och kollade på något så kom hon travandes till mig när hon kollat klart. Det ska verkligen bli så kul att markträna henne på riktigt sen, hon är så häftig.
 
Bjuder er på några smakprov från idag, annars kommer första bildbomben imorgon.
 
1
Ellinor Hedberg

Hittade nyss din blogg, och jag måste säga att vilka fina hästar du har! Kul att du sysslar lite med NH! :) Du får hemskt gärna kika in på min blogg, där bloggar jag om min varmblods valack som jag just nu rider in. Fokuserar på mycket bilder och filmer, skulle vara kul om du ville kika in! Kram!