Dagens stallmys

Det blev runt 5-6 timmar tillbringade i stallet idag. Det är så härligt att alltid ha något att göra, som dessutom är så kul. Spirit och jag tog en lite längre uteritt än vanligt. Dock gick det rätt så snabbt då vi höll ett hyffsat högt tempo. Vi var iväg i en timme och tio minuter. Vi tog en lång galoppbacke så han fick sträcka ut sig, springa på ordentligt och förhoppningsvis bli någorlunda trött. Han blev lite småsvettig runt sadelgjorden efteråt, nästan så att vi suktade efter det. Annars brukar han inte vara ett dugg trött eller svettig efter något pass.. 
 
Något jag inte skrev igår var att jag och Power tog en tur i manegen. Vi gick lite, körde lite stanna, backa och framåt såklart. Det blev detsamma idag fast idag la jag på Spirits sadel under tiden. Spirits sadel satt faktiskt helt okej på henne, men om hon skulle muskla på sig något mer så skulle den bli för trång. Om inte sadeln som vi provar imorgon kommer passa så tänker jag nog börja något/några pass med Spirits sadel, bara för att komma igång och senare kolla på sadlar hos tre hästar. Hon brydde sig inte ett dugg om sadeln, min fina lilltjej. 
 
Solen tittade till och med fram under uteritten, såå härligt!
2
Felicia

Fina bilder!

knaperbloggen

Så fin häst!