Tillbaka!

Nu är äntligen internet tillbaka.. Det kom egentligen tillbaka igår men jag var borta hela dagen så väntade med att slänga in ett inlägg tills idag. Dagen idag har rullat på väldigt bra. Jag känner absolut ingen stress inför jullovet, då halva tvåan redan har gått. Jag ligger inte efter i något ämne, isåfall skulle man mer kunna säga att jag ligger före med alla arbeten. Och det känns riktigt skönt! 
 
Spirit har jag ridit på tre dagar i rad nu, snacka om en häst med överskottsenergi. Både söndagen- och måndagens pass så var han helt galen. Jag galoppera av honom lääänge innan han kunde koncentrera sig på rätt saker. Han var inte riktigt lika pigg igår, men orkade jobba på bra ändå. Vilket inte var så konstigt efter det tidigare galoppassen, men det var skönt att äntligen få han någolunda trött.. Kändes omöjligt till en början. ;) Jag tror han strejkar efter sin lilla vila, haha! 
 
Med Power går det jätte bra, både med träning från marken och uppsuttet. Mycket jag lär henne börjar jag med från marken och sedan tar jag upp det till ryggen. Hon har nu lärt sig att rygga uppsuttet efter att jag lärt henne backa med röstkomando från marken. Imorgon ska vi rida lektion för en som heter Paulina, det ska bli så spännande. Första lektionen tillsammans!
 
Idag ska hästarna få varsin kvällspromenad i skogen. Jag lär få gå två gånger om jag inte får någon med mig. Men det gör ingenting, jag behöver röra på mig. Ha en fortsatt härlig onsdag(lillördag)!
 
 
1
Maja

Träligt att vara utan internet, hade blivit galen! Haha!