Paulina träningen

Nu är det äntligen jullov. Jag började vid nio och slutade redan vid tio. Nu ska jag slappa och kolla lite serier fram tills 12 då jag och Lottie ska till stallet. Vi ska ta en uteritt med våra unghästar och Spirit ska få en promenad. Jag tror även hovslagaren kommer runt 12-1 någon gång idag och ska kolla på Spirit så får vi se hur det går. Hoppas han hittar någonting så att vi iallafall vet varför han är som han är. Hellre att vi vet och kan göra något åt det än att vi får gå och undra, och att Spirit får vila igen och tappa allt vi redan har byggt upp. 
 
Paulina träningen med Power igår gick så sjukt bra. Jag brukar alltid ta den senaste tiden med Paulina för att få vara så ifred som möjligt, så att Power har fokuset på det vi ska göra och inte alla andra hästar i manegen. Men som förra träningen så var det nästinill fem stycken som red när vi skulle in. Till en början skulle hon kolla på allt annat men trots det lyssnade hon väldigt bra. Även om det var så mycket hästar inne i manegen så gjorde hon ändå allt hon skulle, väldigt bra dessutom. Vi visade upp lite vad vi hade tränat på och fortsatte därifrån. Det blev till och med en galopp och även det gick jätte bra, andra galoppen tillsammans. Duktiga lilla ponny, det här kommer bli riktigt bra. 
 
Jag är så glad att våra vägar korsades, att just jag får ta del av din härliga energi, glädje och kärlek. Världens bästa ponny, älskade Power. ♡