Lucka 16

Lucka 16 - 4 favorit tricks.
 
Puss - Det är de första tricket jag lärde Spirit och även det första jag lärde Power. Hur gulligt är inte det ändå? Även om inte hästarna förstår på samma sätt så tycker jag det är väldigt mysigt att stå och pussas med dom hehe. ♡
 
Inkallning - Det är nog det mest praktiska tricket. Tacka inlärd inkallning, vem vet när det behövs som mest. Dock har jag bara testat det när jag tränat löst i manegen, men till våren beger vi oss ut i skogen lösa och då är det upp till bevis om det verkligen sitter. ;) Trots att jag tränat det mer med Spirit än med Power så är det Power som försår det mest. Det är sån skillnad på båda två, dom tar åt sig all träning på så olika sätt. Det är det som är så häftigt och lärorikt, ingen är den andre lik. 
 
Snurra - Jag har än så länge bara lärt Spirit snurra. Det var ett favorit trick när jag höll på med hundar, såklart att jag tar med till hästarna med. 
 
Buga - Ja, varför inte liksom.. Det var det första "större"/mer avancerade tricket jag lärde Spirit. Självklart att det får stå med på favorit listan. 
 
Finns det intresse av en liten "trick film" så tryck på gilla knappen. Har varit sugen på att göra en ett tag, men det har inte blivit av än.
2
Josäfin Andersson

åh saknar när Amigo kunde inkallning i galopp! Så häftigt ju. Btw vill ha film!! :D

Janina Englund

Film :D