Söndag, sista dagen på lovet

Nu är det sista jullovsdagen. Jag är inte alls taggad på att gå upp tidigt imorgon men det ska äntdå bli kul att träffa min klass igen. Det ska även bli skönt att få rutin på vardagen. Måndagen ser rätt så enkel ut, skolan och därefter stallet. Förhoppningsvis kommer min nya telefon imorgon och i så fall åker jag förbi maxi och hämta den. Hoppas, hoppas! 
 
Min sista lovdag har jag tillbringat i stallet. Idag blev det ett genomkörande pass med Spirit, igen. Han skötte sig lika bra idag, om inte bättre. I slutet av passet var det som att sväva på moln, han gick så fint. Vi tränade lite på galoppombyten, skänkelvikningar i trav och tighta volter i galoppen. Det sistnämnde behövdes, det blir lätt att han flyter ut och typ tappar bogen när han svänger i galoppen. Det är väll styrkan som brister där, men det går åt det bättre hållet. Min duktiga Spirit. 
 
Power och jag lekte av oss i manegen. Vi busade lite, löslongerade och tränade på inkallning på kommando. Hon är så duktig, lyhörd och så extremt rolig att arbeta med från marken. Folk som har hållt på med rasen andalusier har fastnat för den och jag förstår nu varför. Det är verkligen rasskillnad på halvblod och andaluser. Jag trodde knappt någon rasskillnad var så stor tills jag nu märkt av det själv. Sjukt häftigt ändå. 
 
"Jag har inte alls rullat mig och trasslat manen..."