Senaste

Träningen med Spirit går nu, som jag skrivit fram och tillbaka ett tag nu, åt rätt håll. Inga hältor syns till, han hoppar bättre än någonsin och börjar äntligen bli mjuk och avslappnad i dressyren igen. Vi har även testat på våran första gymkhana träning tillsammans. Det var kul men komplicerat, det känns som om det hade varit lite lättare med en mindre häst när det gäller gymkhana. Men som sagt, min dröm är att testa på det mesta. Man kan inte tycka och tänka om något förrän man testat det. Blir det några mer gymkhana träningar i stallet så kommer vi lätt vara med. 
 
Jag måste även nämna, ännu en gång, om hur fin har har blivit i hoppningen. Han har blivit mer reglerbar än innan och självförtroendet ökar för varje träning, vilket känns så sjukt bra. Han har haft väldigt dåligt självförtroende i hoppningen ett tag, han hade nästintill tappat tron på sig själv. Men nu har vi utmanat ödet lite mer och jag har gjort så gott jag kunnat för att hjälpa honom att "komma tillbaka" till där vi var en gång i tiden. Nu tycker han alla hinder under en meter är smått och det är ett rejält framsteg. Jag vet inte om jag har nämnt om våran "hoppresa" innan men den har varit lite upp och ner. Men den historien tar vi någon annan dag...
 
Träningen med Power har alltid gått bra, närstan för bra för att vara sann. Men nu har vi mött vår första motgång, jag har aldrig ridit ett sto så mycket som jag gör nu men det är en stor skillnad mot en valack. Det är en brud med humör som har sina dagar då hon tycker att hon kan mer än mig och bara rusar på med mig flygandes på ryggen. Dock är det inte något långavarande och efter att hon fått av sig sin energi så lyssnar hon galant igen. Jag har inte ridit så mycket det senaste på henne, vi har mest jobbat från marken vilket är en viktig del i utbildningen och även i våra relation. Jag vill verkligen lära känna henne och jag vill att hon ska lita på mig lika mycket från marken som på ryggen vilket hon inte gör ännu. När man rider ut är hon hur lugn som helst men i ridhuset så tycker hon att det mesta spökar och stör. 

Jag är så glad och tacksam att jag får ta han om den underbara tjejen. Hon ger och lär mig så mycket. Vi tar lärdom av varandra. Bjuder på några instagram bilder från senaste tiden. Jag är mer aktiv där än här så om ni vill följa våran vardag gå in på instagram och följ norasteam