9/1-16

Först ut var Spirit. Tanken var ett genomkörande pass vilket det ungefär blev. Det låg framme några bommar sen innan så jag lät dom vara kvar till oss. Även ett litet hinder. Det var längesedan jag red ett "riktigt" dressyrpass med Spirit. Han har varit så spänd och jobbigt så jag har typ bara väntat på att Linda ska komma och hjälpa oss. Det går inte ens förklara hur han har varit men han har i alla fall varit extremt jobbig. Men innan senaste gymkhana träningen så kände jag lite på honom innan vi satte igång och då var han väldigt mjuk och lyhörd. Den känslan satt i även idag och det gick så sjukt bra. Han trampade på så fint, tog travbommarna hur fint som helst och gjorde klockrena galoppombyten. Han var en dröm att sitta på idag, han visade mig varför jag en gång i tiden faktiskt tyckte det var kul med dressyr.
 
Power var rätt så spänd så vi skrittade på ett tag, först för hand och sedan uppsuttet och efter det tog vi en galopp direkt. Jag brukar alltid avsluta med galoppen men då är hon redan så trött att hon inte orkar, så varför inte börja med galopp istället. Det gick hur bra som helst och det känns som hon har lärt sig galoppskänkelns innebörd. Hon hajade till direkt när jag bad om galopp. Jag behövde typ bara tänka galopp och så satte hon igång. Underbara busponny. 
 
Mamma filmade en del av passen, här får ni några printar. Är ni sugna på film? Släng in en kommentar eller gilla inlägget så lägger jag upp något från båda hästarnas pass, om så önskas.
 
2
mathildaliv.blogg.se

Ser riktigt bra ut! Fina tillsammans!

Michelle Petersson

Låter ju som det gått toppenbra! Så himla kul när problem man haft faktiskt löser sig! :D Grymt jobbat!