"Jag orkar inte" existerar inte längre

Om jag hade kunnat spola tillbaka tiden så finns det så mycket jag skulle vilja ändra på. Jag hade önskat att Nora 14 år aldrig hade fått fatta ett stort beslut. Tiden då jag var som mest "ung och dum", fjortis och tänkte som en barnrumpa var den tiden då det mesta förändringar skedde i mitt liv och då jag fick ta dom jobbigaste besluten. Tiden när mina föräldrar skilde sig så blev det så många ändringar i mitt liv. Jag själv ägde två egna hundar, skulle precis börja åttan och så hade jag Spirit. När jag var 14 år förtod jag inte vad som var viktigt i livet. Jag trodde killar och kompisar var allt. Det var på riktigt allt för mig då, det var i alla fall vad jag trodde. Jag hade kärlek till mina djur men kände mer drag för att vara ute och röja på helgerna. Eftersom jag tillslut valde att bo i lägenheten på heltid så kunde jag inte ha hundarna där, jag hade ett val att ha kvar dom men jag kände att jag inte hade tiden. Det här är riktigt jobbigt att skriva för jag ångrar så mycket att jag inte har kvar dom. Dom båda har världens bästa hem just nu men det känns fortfarande i hjärtat, varje dag, hela tiden att jag valde bort dom. Även Spirit besökte jag nästan aldrig, det var mest mamma som hade honom den tiden. Jag var där ibland men inte alls lika ofta som nu när jag är där varje dag och lite till. 
 
Nu nästan fyra år senare så får jag lida för mina idiotiska beslut jag tog då. Hade jag bara prioretat allt på rätt sätt så hade jag inte behövt ha den ångesten jag har nu. Förut så "orkade jag inte gå ut med huden", "jag orkade inte åka till stallet". Dom orden existerar inte längre. Säger någon stallet så säger jag "ja gärna!". Säger någon ska vi träna agility så är svaret också "ja gärna!". Djur överhuvudtaget ger en sån energi och glädje. Det leendet jag får och den kärleken jag känner när jag är i med Spirit får jag bara när jag är med honom. Den glädjen och energin hundarna hos pappa ger en är obeskrivlig. 
 
Om det är någon yngre som läser min blogg, så vill jag ge er ett råd. Gör det som känns bäst, men gör inget du vet att du kommer ångra i framtiden för ångest är det värsta som finns. Kompisar och killar är långt ifrån allt. Dem finns med en hela livet men djurens tid i livet ska man verkligen ta vara på så länge man kan, för den tiden är inte lika lång. 
 
Jag är så glad att jag har dig, min största och absolut finaste kärlek i livet.
3
my

Så skönt att du hittat tillbaka! Finns så många som fastnar i skiten när man kommer upp i tonåren och sedan kommer man inte ur den...

Neapocalypse - en alternativ hästblogg

Kring den åldern var jag också väldigt omotiverad. Som tur är har det släppt nu och nu åker jag till stallet varje dag, åker till skolan med ett leende och tar allting som det kommer! :)

Johanna

Alla gör vi val ibland som vi sen kommer att ångra, då är det bara att försöka gå vidare ändå och fortsätta och framförallt lära sig något av sitt misstag. Jättebra inlägg!