Agility med Kai 23/9

 
Jag har inte kört agility sedan jag stukade foten, för den är fortfarande kass och jag kan knappt springa. Det var väldigt halt och lerigt på klubben vilket gjorde att det var ännu jobbigare och läskigare att springa, jag vill inte ramla och vricka till foten igen.. Men vi gjorde det bästa av situationen och tränade på det vi kunde träna på. 
 
Jag har aldrig kört slalom med 12 pinnar innan, så många pinnar som det är på tävling. Jag har börjat med fyra och sedan utökade jag det till sex pinnar och sedan åtta pinnar. Men i onsdags så stod det framme en hel slalom och jag kände att det var på tiden att vi testade det, han satte hela 5/5 gånger, bästa Kai. Dock var det som sagt väldigt blött och dåligt grepp så han kunde inte ta i fullt ut men när det är torrt, jäklart vad det går i slaolm då. 
 
Sedan tränade vi på att han skulle kunna arbeta utan mig, eftersom jag är väldigt begränas nu för tillfället. Jag skickade på honom på ett hinder och sedan var det en tunnelingång han skulle ta samtidigt som jag springer iväg och inte leder honom. Det kommer film så att ni förstår vad det är jag menar. Han klarade det jätte bra, han börjar lära sig komandot "tunnel" och "hopp, inte bara att han följer mig och det jag pekar på. Som sagt så kommer det på film men bara när vi började, jag tänkte även visa en sista när vi kört det ett tag för att visa er skillnaden men då var minnet fullt på kameran, så typiskt.. 
 
Vi har planerat att vi ska vara med på en agilitykurs så fort min fot är bra. Det är inte så att vi behöver det på de sättet. Inte för att vara sån men.. Jag har själv tränat upp minst sju egna hundar, tävlat med två och tränat upp andra ekipage. Så det är inte för min skull vi kommer gå kursen utan för Kai's skull. Bara för att träna hans hundvana med andra hundraser, enligt honom, "konstiga hundar". För vi kan inte direkt starta något riktigt för än det fungerar bättre med andra hundar runtomking.
 
2
norrbotten emma

va kul med agility =) ha en fin dag

my

Gud vad duktig han var på slalom!! :D