Lördag

Idag är jag trött. Jag ställde klockan på nio imorse för att hinna klart med min inlämningsuppgift som skulle vara inlämnad senast klockan 11. Igår kom jag även hem rätt så sent så jag är ganska trött. Men nu när jag ändå varit vaken ett tag känns den onödigt att somna om, så jag får helt enkelt vänta tills ikväll. Jag ska snart gå och käka hos mormor, så fort hon smsar mig. Efter det ska jag till stallet. 
 
Jag och Spirit ska iväg på en uteritt med Lottie och en annan häst. Idag ska vi nog utföra alla gångarter. Efter det ska jag och Lottie ta Power och Spirit på en promenad. Det är på tiden att dom lär känna varandra. Imorgon kommer det en fotograf hit som ska fota oss. Det hade varit roligast om Spirit också hade sätt glad ut på bilderna. Just nu är öronen slickade bakåt så fort han ser Power, han tycker verkligen inte om henne. Men det ska vi absolut se till så att ändra på, det får ta sin tid.. 
 
Igår red jag ett barbackapass i paddocken. Det var samma känsla som senaste passet i manegen, helt underbart. Han tog i, hade kraft i stegen, jobbade ordentligt med bakbenen och orkade igenom hela passet utan några som helst svårigheter. Vi tog en galopp i båda varven och jäääklar vad fint han tog i. Det var helt fantastiskt att sitta på han igår, det var som att sväva på moln. Power och jag tog en promenad i paddocken. Körde lite små markarbetesövningar och tog en trav i longeringslinan. Hon är så kul, för hon tycker allt är så roligt.