Två dagar i stallet

Tänkte skriva ner lite om både måndagen och tisdagen i stallet. Som jag skrev innan så tänkte jag mig ett lösgörande pass med Spirit i måndags. Att verkligen jobba igenom honom helt. Förutsättningarna var bra till en början, han var lugn och lyssnade bra på vad jag ville. Men efter vi börjat trava så kommer en anna in i manegen för att longera sin häst. Den hästen var väldigt pigg och hoppade och skuttade runt. Såklart reagerar Spirit på det. Efter ett tag så hamnar hästen lös i ridhuset och springer runt och då reagerar Spirit ännu mer. När hästen väl var fångad så kunde vi avsluta vårat arbetet. Med tanke på vilken störning vi fick så skötte han sig riktigt bra. Det var inte det bästa vi gjort ifrån oss men det var ändå det bästa passet på länge. 
 
Sen tog jag med mig Power ut och satte fram några travbommar och ett litet hinder. Först fick hon springa lös. När hon väl förstod att man kunde hoppa över det lilla hindret så satte hon igång och hoppade varv efter varv, hon tyckte det var hur kul som helst. Även om hindret bara låg på ca 30 cm så hoppade hon det som om det vore en meter. Hon har en grym kapacitet i hoppningen och väldigt bra teknik. Det här kommer bli riktigt bra, det vet jag. Sedan longerade jag henne över travbommarna och även det gick jätte bra. Hon har en sån häftig trav. Det är verkligen skillnad mot ett halvblod, ett helt annat steg. 
 
Idag fick hästarna ta det hyffsat lugnt. Jag longerade Spirit för att se lite hur han rör sig. Vi höll på i ca en halvtimme. Power fick leka fritt med Amiga och Dream i manegen. Men imorgon blir det lite "hårdare" tag. Både för mig och hästarna. Båda ska ridas, det blir en hopplektion med Spirit och Power ska få ett sista pass innan Paulina träningen på torsdag. För att öva lite mer på det vi fick som "läxa". 
 
Nu ska jag sova, vi hörs imorgon, kramisar! ♡
 
Amiga och Power får stå för bilden. ♡