Lucka 15

Lucka 15 - 4 hästrelaterade minnen.
 
1 - Första lektionen för Linda. Den känslan som hon hjälpte oss att få var obeskrivlig. Jag har innan dess tyckt att det har varit ganska så ondödigt att rida för tränare i dressyren, något jag tänkte då var att jag aldrig skulle ut och tävla dressyr. Men efter den träningen med henne så har jag öppnat upp mitt sinne för dressyren, hon fick mig att tycka att det är minst lika kul som hoppning. Dock kom vi inte så långt innan Spirit blev halt men vem vet vart vi är på väg nu, det kanske är så väl att det blir någon dressyrdebut nästa år?
 
2 - Första mötet med Power. Jag var livrädd för att gå ner och hämta upp henne från sommarbetet. Vi hade aldrig träffats förut, men det var dock inte därför jag var rädd. Hon gick i en hage full av kor, och ja, jag har stor respekt för kor. Men det var absolut inget jag behövde oroa mig för, när jag väl kom till hagen så mötte hon upp mig. Trots att hon inte kände mig. Det kändes som att det absolut inte kunde bli en bättre första start än vad vi fick. Hon valde att komma till mig. 
 
 
3 - När vi hämtade hem "min" första unghäst Qillen. En häst som inte stannade hos oss så länge men som ändå har satt sina spår. Det var ändå den första hästen vi kollade på och tog hem när vi letade förstahäst. Jag var så lycklig, min dröm hade gått i uppfyllelse, en alldeles egen häst. Jag var inte så van med problemhästar och Qillen var svårt hanterad. Jag fick inte greja med honom själv men trots det var jag i stallet hela dagarna och bara kollade på honom i hagen och i boxen. Mamma lämnade mig där tidigt på morgonen och hämtade mig sent på kvällen, varje dag, tills han åkte tillbaka till sitt gamla hem. 
 
4 - Första gången jag hoppade Spirit med endast halsring. Han var pigg den kvällen, det var kallt ute och han hade vilat någon dag innan. Trots allt så lyssnade han så bra och känslan var helt magisk. Inget skutt blev misslyckat och vi kändes verkligen som ett. Precis så som ridning ska kännas. 
 
1
ISABELLA

så kul läsning :)