Löshoppning med Power

Igår började dagen i stallet med ett gymkhana pass på Max, en häst i stallet. Han var pigg och gymkhanan var kul, så det var en riktigt kombination. Efter det tog jag en liten uteritt i mörkret på Spirit. Travade och galopperade och då kändes det bra, men ska känna på honom i manegen idag och se om vi behöver ringa hit hovslagaren igen. Fortfarande så säger min magkänsla något annat... 
 
Igår tänkte jag egentligen rida på Power som jag skrev men jag & Lottie fick spontan ryck och plockade fram en löshoppningsbana. För någon månad sedan så satte vi bara upp låga hiner för att dom skulle få känna på det lite men idag höjde vi upp. Både Power & Amiga hoppade en meter utan problem och där slutade vi. Power tyckte det var så kul och körde på några varv extra, helt själv. Hon hoppar redan som en gud, jag är så nyfiken på vad hon kunnat hoppa om hon hade haft muskler eftersom hon redan hoppar en meter utan problem. Det ska bli så spännande att följa hennes utveckling.