En grym hoppträning

Jag är så glad och kommer leva på den här känslan länge efter dagens grymma pass med hästarna. Först var det hoppträning som det är varje onsdag med Spirit. Han var pigg, rörde sig bra och lyssnade riktigt bra. Vi avslutade en liten bana med en höjd på ca 90 cm, liknande förra gången då vi hoppade ett enstaka på 90 cm. Vi tar allt sakta men säkert uppåt. Men sen fick jag för mig att höja upp det sista hindret och så blev det. Vi avslutade med två skutt på 1.05. Det kanske inte låter så stort men för oss är de det just nu. Vi har knappt hoppat ordentligt på ett år pga skador. Nu för en gångs skull är vi på väg åt rätt håll. Den känslan vi har i hoppningen nu har vi inte haft på jätte länge. Den är obeskrivlig. Världens bästa Spirit. 
 
Jag lämnade kvar några bommar till Power. Så som jag har tjatat om det så fick jag äntligen tid för att rida över lite bommar. Trodde att jag skulle ha mer tid till stallet på lovet men än så länge har så mycket annat kommit ivägen, men jag hoppas på att det lugnar sig till efter jul. Vi red i alla fall över lite bommar, jag hade två travbommar och några enstaka bommar lite här och var. Vi har faktiskt slagit vårat höjdrekord uppsuttet. Jag satte upp en bom på lägsta höjden på hindret vilket blir typ 20 cm. Så även vi har något att skryta om.. ;) Duktiga lilltjejen. 
 
Justeja.. Alla julkalenderdagar i bloggen kommer. Dom är egentligen tidsinställda och skulle publicerats på rätt dag vilket tydligen har krånglat. Jag ska fixa det imorgon, eller rättare sagt idag. Jag har dock inte sovit ännu och då räknas det knappt som ny dag, men trots det vill jag redan nu önska er GOD JUL!
 
 
Så här laddar Power upp inför träning...
3
Denise

Önskar dig en riktigt god jul! :)

Tuva

Hoppas du haft det bra under jul :D

Hannah Rylander

Vad kul att det böjar gå åt rätt håll för er! :)