Mina 3 favoritbloggar, tips!

Alexandra Wirgart - Hon är en person som har mycket kunskap med sig, vad hon än skriver så är det intressant. Även om jag inte känner henne så märker man att det är en klok och mogen tjej som sitter bakom skärmen och skriver. Hon rider för det mesta dressyr och blandar både klassisk och akademisk ridkonst. Eftersom nästan hälften i mitt stall rider på akademiskt sätt så har jag fått upp ögonen för det sättet och tycker det är otroligt intressant. Därför är det extra kul att följa någon genom ord i en blogg. Jag började precis läsa denna bloggen och det kommer jag att fortsätta med. 
 
Emma Csendes - Hennes skrivsätt är så intressant, allt hon skriver vill man bara läsa mer om. När man läser vissa bloggar så tar det en stund att "komma in i bloggen" och tycka att den är bra. Men efter att bara ha läst någon rad av hennes inlägg så kunde jag inte sluta läsa. Hon skriver intressant och har ett intressant hästtänk. För något år sedan så tävlade hon i halsring på en hopptävling med sen förra vita arab, hur häftigt är inte det? Nu har hon inte skrivit på ett tag vilket är synd men är du ny på hennes blogg så har du en hel del intressanta inlägg att läsa. 
 
Norah Kohle - En förebild för mig. Hon är så bra på hästar och det hon gör, hon har fått mig att vilja fortsätta och utvecklas på mer sätt än bara ridning och visar att inget är omöjligt. Hennes kunskap skulle jag inte tacka nej till. Uppdaterar hon inget nytt så finns det ett helt lager av intressanta och lärorika inlägg längre bak i arkivet. Hon är helt klart en inspirationskälla som även lägger ut fantastiska bilder i sin på blogg, på sina fina hästar. 
 
Har ni tips på någon bra blogg? Efter ni läst om mina favoritbloggar så tror jag ni ser vad för sorts bloggar jag tycket om, så tipsa på om ni vet någon/några bra. Ni får så klart tipsa om er egen, jag älskar att läsa hästbloggar!